«Αναβάθμιση της πληροφορικής στο νέο σχολείο»
Στα πλαίσια της συζήτησης της 19-12-10 για τον προϋπολογισμό στη Βουλή, η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε σχετικά με το ψηφιακό σχολείο: «Το Νέο Σχολείο θέλουμε να είναι Ψηφιακό Σχολείο. Αυτό σημαίνει την χρήση της πληροφορικής ως εργαλείο, οριζόντια…» Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Πληροφορική δεν ταυτίζεται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Πληροφορική δεν είναι η χρήση ενός υπολογιστή ή ενός λογισμικού, ούτε το "μαθαίνω κομπιούτερ". Η Πληροφορική είναι μια ανεξάρτητη επιστήμη, της οποίας η διδακτική διάσταση δεν περιορίζεται μόνο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά επεκτείνεται σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. …
Η χρήση των νέων τεχνολογιών βοηθά στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά δεν πρέπει να συγχέεται με την διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της Πληροφορικής. Αυτή τη στιγμή το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται μια ώρα την εβδομάδα στο Γυμνάσιο και χαρακτηρίζεται ως τριτεύον, ενώ στο Λύκειο είναι μάθημα επιλογής και στις τρεις τάξεις. Το, δε, μάθημα «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» είναι μάθημα κατεύθυνσης στην Τεχνολογική κατεύθυνση και εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο εδώ και δέκα χρόνια.
Η Πληροφορική ως αυτόνομος επιστημονικός κλάδος έχει ενσωματωθεί στην Ελλάδα εδώ και περισσότερο από 25 χρόνια με την ίδρυση αυτοτελών τμημάτων επιστήμης υπολογιστών και πληροφορικής στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Στο εξωτερικό αποτελεί αυτόνομη επιστήμη εδώ και σαράντα χρόνια. Σήμερα, στην Ελλάδα λειτουργούν περισσότερα από 40 τμήματα πληροφορικής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση στα οποία η αλγοριθμική γνώση θεωρείται απαραίτητη.
Είναι θετική η πρόθεση του Υπουργείου να δημιουργήσει το ψηφιακό σχολείο, δηλαδή να χρησιμοποιούνται οι νέες τεχνολογίες στην διδασκαλία όλων των μαθημάτων, αλλά δεν πρέπει με κανέναν τρόπο αυτό να αποτελέσει δικαιολογία για την κατάργηση των μαθημάτων της Πληροφορικής στο Λύκειο. Αντίθετα, το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής πρέπει να αναβαθμιστεί ως βασικό μάθημα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, με έμφαση στην αλγοριθμική και στον προγραμματισμό, καθώς
- Η αλγοριθμική σκέψη είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές επιστήμες.
- Ο μαθητής αποκτά γενικότερες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
- Ο μαθητής μπορεί να εφαρμόσει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων σε προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά.
- Η διδασκαλία της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού καθίσταται αναγκαία στην Τρίτη Λυκείου, για τους μαθητές εκείνους που πρόκειται να εισαχθούν σε τμήματα Πληροφορικής ή σε σχολές Τριτοβάθμιων ιδρυμάτων που έχουν μαθήματα πληροφορικής στο πρώτο έτος σπουδών.
Η υλοποίηση των προεκλογικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης σχετικά με την πιστοποίηση δεξιοτήτων στις Νέες Τεχνολογίες με την αποφοίτηση των μαθητών από το Γυμνάσιο απαιτεί, επίσης, την αναβάθμιση των μαθημάτων Πληροφορικής και σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι σχεδόν σε όλα τα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα η Πληροφορική ως ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο διδάσκεται στο επίπεδο του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων:
- Προτίθεται να καθιερώσει τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως βασικού μαθήματος και στις τρείς τάξεις του Νέου Λυκείου, όπως επίσης και ενός μαθήματος με κατεύθυνση τις Αρχές Προγραμματισμού που θα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης η οποία είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές, και όχι μόνο, επιστήμες;
- Σκοπεύει να καταστήσει το μάθημα της Πληροφορικής πρωτεύον μάθημα στο Γυμνάσιο αυξάνοντας παράλληλα τις ώρες διδασκαλίας του;
- Με ποιο τρόπο και πότε θα προχωρήσει το Υπουργείο στην υλοποίηση της προεκλογικής δέσμευσης, σχετικά με την πιστοποίηση δεξιοτήτων στη χρήση νέων τεχνολογιών με την αποφοίτηση των μαθητών από το Γυμνάσιο;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου
Πηγή: http://newsmessinia.blogspot.com/2011/01/blog-post_5808.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου