Ραγδαίες οι εξελίξεις σε σχέση με τα "πιστοποητικά υπολογιστών". Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας απέστειλε υπόμνημα προς το Υπουργείο Παιδείας με το οποίο ζητά την άμεση ανάκληση της πρόσφατης υπουργικής απόφασης για τις αναθέσεις μαθημάτων στη δευτεροβάθμιας εκπαίδευση. Με την απόφαση αυτή, μεταξύ των άλλων, πριμοδοτούνται προκλητικότατα τα "πιστοποιητικά υπολογιστών" καθώς δίνεται η δυνατότητα σε καθηγητές διαφόρων ειδικότητων να διδάσκουν μαθήματα πληροφορικής με μοναδικό "προσόν" την "πιστοποίηση στην πληροφορική" την ίδια στιγμή που οι πτυχιούχοι Πληροφορικής ΑΕΙ και ΑΤΕΙ αποκλείονται από τη διδασκαλία μαθημάτων της ειδικότητάς τους.
Συναφές είναι και το δελτίο τύπου που εξέδωσε το Τοπικό Παράρτημα Χανίων της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας στο οποίο περιγράφονται οι αρνητικές συνέπειες της πριμοδότησης των κερδοσκοπικών εταιρειών εμπορίας "πιστοποιητικών υπολογιστών" οι οποίες θα πιστοποιήσουν (με δημόσιους πόρους!) ακόμη και τους γονείς των μαθητών γυμνασίου με το αιτιολογικό ότι έτσι θα προστατεύσουν τα παιδιά τους από τις κακοτοπιές του διαδικτύου!
Η σκανδαλώδης προνομιακή μεταχείριση των κερδοσκοπικών εταιρειών εμπορίας πιστοποιητικών επεκτείνεται και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το πρόγραμμα e-κπαιδευτείτε, το οποίο απευθύνεται σε φοιτητές, επιδοτεί τις εταιρείες αυτές με το συνολικό ποσό των 36.000.000 ευρώ από δημόσιους πόρους. Πόσοι, όμως, από τους φοιτητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό γνωρίζουν την εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την υποχρέωση ενημέρωσής τους για το αν χρειάζονται ή όχι αυτά τα πιστοποιητικά για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ καθώς και για την τριετή ισχύ τους; Ο ίδιος ο ΟΕΕΚ έχει δώσει σχετικές οδηγίες από το 2006. Είναι ένα τεράστιο ζήτημα το κατά πόσο οι εταιρείες πιστοποιήσεων στις υποχρεώσεις τους για ενημέρωση των υποψηφίων πελατών τους.
Το θέμα που έχει δημιουργηθεί είναι τεράστιο και συνδέεται με την αξία των τίτλων σπουδών που χορηγούν τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διότι ένας μεγάλος κίνδυνος με τα ποικιλώνυμα πιστοποιητικά είναι ακριβώς η απαξίωση των τίτλων σπουδών που χορηγούν τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αποκαλύπτει σχετικό άρθρο γραμμένο το 2004.
Στις κρίσιμες αυτές στιγμές χρειάζεται η κινητοποίηση όλων μας ώστε να προστατευθεί το κοινωνικό σύνολο και να αντιμετωπιστεί η λαίλαπα των πιστοποιήσεων. Επαναλαμβάνουμε τις σχετικές προτάσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας που περιλαμβάνονται στη Δημόσια Παρέμβαση για την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας 2006-2013:
- Σύνδεση της διδασκαλίας της Πληροφορικής με τις γενικότερες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας με την ενθάρρυνση της χρήσης ελεύθερου λογισμικού και λογισμικού ανοικτού κώδικα και την σύνδεση των μαθημάτων πληροφορικής που διδάσκονται στη δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση με το προσοντολόγιο του δημοσίου ώστε να αποτελούν επαρκή απόδειξη για τη γνώση χρήσης Η/Υ.
- Θέσπιση αδιάβλητου συστήματος πιστοποίησης γνώσεων χρήσης υπολογιστών που θα ορίζει διακριτούς ρόλους και κριτήρια για τους φορείς εκπαίδευσης (θα πρέπει να λειτουργούν υπό το καθεστώς των φροντιστηρίων για να μη λειτουργούν ανεξέλεγκτα), τα εξεταστικά κέντρα, τους φορείς πιστοποίησης και τη δημόσια εποπτεύουσα αρχή. Το σύστημα αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα κρατικό πιστοποιητικό χρήσης υπολογιστών και να μην υπονομεύει, ούτε να υποκαθιστά τους τίτλους σπουδών του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος, μεριμνώντας για την αναγνώριση των μαθημάτων πληροφορικής και χρήσης Η/Υ που περιλαμβάνει το πρόγραμμα σπουδών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.
- Ενδελεχής μελέτη του προσοντολογίου του δημοσίου για την ακριβή καταγραφή των αναγκών σε γνώσεις Πληροφορικής και χρήσης Η/Υ κατά κλάδο και αντίστοιχη καταγραφή των γνώσεων που αποκτούν οι απόφοιτοι όλων των βαθμίδων του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε να υπάρξει αληθής αντιστοιχία μεταξύ τίτλων σπουδών και κλάδων του προσοντολογίου ως προς τις γνώσεις Πληροφορικής και χρήσης Η/Υ που απαιτούνται για κάθε θέση και αυτές που έχει ήδη κάθε υποψήφιος από τους τίτλους σπουδών του. Αναθεώρηση του προσοντολογίου του δημοσίου με βάση τη μελέτη αυτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου