Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Σχέδιο Ψηφίσματος για τοπικές ΕΛΜΕ

Στις 12 Μαρτίου 2011 έχει οριστεί η συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ.
Είναι σημαντικό, εν όψει αυτής της συνέλευσης, να προωθήσουμε σε όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας ψηφίσματα σχετικά με την Πληροφορική και το Νέο Σχολείο.
Ακολουθεί ενδεικτικό σχέδιο ψηφίσματος. Καλούμε όλους τους Πληροφορικούς της Εκπαίδευσης να κινητοποιηθούν για αξιοποίηση αυτού του κειμένου στην τοπική τους ΕΛΜΕ.



Σχέδιο Ψηφίσματος Γενικής Συνέλευσης (ή Διοικητικού Συμβουλίου) της ΕΛΜΕ .......................


Πληροφορική και Ψηφιακό Σχολείο

Όπως έχει ανακοινωθεί από την υπουργό Παιδείας σχεδιάζεται η κατάργηση των μαθημάτων της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού “οι μαθητές ξέρουν να πατούν τα πλήκτρα” γι' αυτό στο “ψηφιακό σχολείο” “η πληροφορική δεν θα είναι πια ένα μάθημα”. Έτσι, ενώ το Νέο Λύκειο προβάλλεται ως το σχολείο των επιλογών, στην πραγματικότητα θα στερεί από τους μαθητές ακόμα και τις επιλογές που έχουν τώρα! Από την άλλη, το υπό εξέλιξη έργο του “ψηφιακού σχολείου” που πανηγυρικά παρουσίασε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, απλώς παρέχει τα βιβλία του ΟΕΔΒ σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ η βοήθεια που προτείνει στους υποψηφίους για τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι βιντεοσκοπημένες παραδόσεις μαθημάτων με τη βοήθεια του κιμωλιοπίνακα!

Έχουμε τη γνώμη ότι :

  1. Η πληροφορική είναι μια αυτόνομη επιστήμη απαραίτητη για την κατανόηση του σύγχρονου κόσμου και την επιβίωση σε αυτόν. Η απόκτηση στέρεων γνώσεων πληροφορικής (και όχι δεξιοτήτων πληκτρολόγησης) είναι απαραίτη για όλους τους νέους εργαζόμενους, επιστήμονες ή τεχνικούς όλων των ειδικοτήτων. Δεν μπορεί η διδασκαλία της πληροφορικής να περιοριστεί στο μονόωρο μάθημα του Γυμνάσιο.

  2. Η Πληροφορική πρέπει να εμπλουτίζει την εμπειρία των μαθητών και όχι να τη φτωχαίνει. Η χρήση υπολογιστών θα αναβάθμιζε τη διδασκαλία των υπολοίπων μαθημάτων αν συμπλήρωνε τα απαραίτητα μέσα για τη διδασκαλία των άλλων μαθημάτων: τις βιβλιοθήκες τα εργαστήρια, το εποπτικό υλικό. Ωστόσο, το ψηφιακό σχολείο που βλέπουμε να υλοποιείται ενισχύει τον θεωρητικό τρόπο διδασκαλίας των υπολόπων μαθημάτων και επιχειρεί την κατάργηση των βιβλίων και την αντικατάσταση της διδασκαλίας με βιντεσκοπημένες παραδόσεις. Το ψηφιακό σχολείο συνδέεται με την προμήθεια ακριβού εξοπλισμού, διαδραστικών πινάκων, λαπτοπ, κλπ, αλλά στην πραγματικότητα η το σχολείο υποβαθμίζεται. Το “πρώτα ο μαθητής” μεταλλάχτηκε στο “πρώτα ο προμηθευτής”.

  3. Το υπουργείο παιδείας επενδύει με διάθεση χρημάτων και προσωπικού σε συστήματα ασφυκτικής παρακολούθησης της σχολικής ζωής και των μαθητών. Με αυταρχικό και παράνομο τρόπο αποφασίστηκε το φακέλωμα των μαθητών όλης της χώρας. Κάθε μαθητής με την εγγραφή του στο νηπιαγωγείο αποκτά ατομικό φάκελο στο υπουργείο παιδείας ο οποίος τον ακολουθεί ως το Λύκειο. Ο φάκελος αυτός τροφοδοτείται με στοιχεία από τις σχολικές μονάδες σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν προσωπικά δεδομένα του μαθητή και των γονέων του, όπως βαθμολογίες, απουσίες, υγεία, διαγωγή, διεύθυνση, τηλέφωνα, πληροφορίες για τους γονείς.

Λέμε:

  • Όχι στην κατάργηση των μαθημάτων πληροφορικής στο Νέο Λύκειο. Αναβάθμιση του περιεχομένου των μαθημάτων και στήριξη των σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής.
  • Όχι στo “ψηφιακό σχολείο”, που αντικαθιστά τον κιμωλιοπίνακα με την οθόνη του υπολογιστή. Ζητούμε σχολικά εργαστήρια και βιβλιοθήκες για τη σωστή διδασκαλία όλων των μαθημάτων με τα υλικά και τα μέσα που το καθένα απαιτεί.
  • Όχι στον τραγέλαφο των ψηφιακών βοηθημάτων. Πραγματικά σχολεία, βιβλία και καθηγητές για όλα τα παιδιά.
  • Όχι στις καταργήσεις σχολείων. Όχι στα σχολεία μαμούθ και στα πληθωρικά τμήματα, που υποβαθμίζουν την παιδεία.
  • Όχι στο αντιπαιδαγωγικό και αντιδημοκρατικό φακέλωμα των μαθητών μέσω του προγράμματος e-school. Καταστροφή του υλικού που έχει μέχρι σήμερα συλλεχθεί στο Υπουργείο Παιδείας και επιβολή αυστηρών κυρώσεων σε όποιον επιχειρήσει να το χρησιμοποιήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: