Ένας ισχυρός σεισμός φαίνεται να επίκειται όσον αφορά το εύρος, την ποιότητα και το επιστημονικό βάθος της Πληροφορικής Παιδείας παγκοσμίως: Αρχικά είχαμε τις άκρως επιτυχημένες προσπάθειες ανάδειξης του προγραμματισμού ως βασικής γνώσης για όλους στις Η.Π.Α. Η πρωτοβουλία είχε παγκόσμια απήχηση. Η Ελλάδα κατέλαβε την τέταρτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη!. Σειρά τώρα παίρνει η Ευρωπαϊκή Ένωση με την Ευρωπαϊκή Ώρα Κώδικα. Για να δούμε πώς θα τα πάμε και σε αυτή την πρόσκληση εμείς οι Έλληνες. Η πρωτιά δεν θα μας παραξενέψει καθόλου.
Εξάλλου, η χώρα μας διαθέτει, συγκριτικά με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, ένα σημαντικό πλήθος ικανών καθηγητών Πληροφορικής με ανωτάτου επιπέδου σπουδές στο αντικείμενο. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι επιχειρήθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες να επιβληθεί το μοντέλων των "skills" με τρόπο αυταρχικό, σε στενή συνεργασία με ποικιλώνυμα κερδοσκοπικά κυκλώματα (σεμινάρια, πιστοποιήσεις κ.λ.π.). Ζήσαμε ως Πληροφορικοί μια μαύρη πολιτική που εντείνεται στις μέρες μας με τον ανοικτό πόλεμο από το Υπουργείο Παιδείας εναντίον των Πληροφορικών:
Είμαστε όλοι, εντός και εκτός σχολείων, περήφανοι που οι Πληροφορικοί της Εκπαίδευσης κατάφεραν, με την όρεξη και τον ενθουσιασμό τους και μόνο, να φέρουν τη χώρα μας τέταρτη στην παγκόσμια κατάταξη στην ώρα του κώδικα. Ευελπιστούμε στην πρωτιά στην επικείμενη Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα. Δράσεις σαν κι αυτές είναι αναμφίβολα σημαντικότατες για την άρση της Πληροφορικής Άγνοιας των πολλών.
Το παιχνίδι, όμως, γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρον, όταν η άρση της άγνοιας δίνει τη θέση της στην οργανωμένη πρακτική δράση για να παραχθούν νέες εφαρμογές προς όφελος της Κοινωνίας. Αναφερόμαστε στη δράση Apps for Good η οποία εμφανίστηκε στη Γηραιά Αλβιώνα. Ναι, εκεί! Στην πάλαι ποτέ Μέκκα των ποικιλώνυμων "διπλωμάτων οδήγησης υπολογιστών" και τώρα, όπως δείχνουν τα πράγματα, πρωτοπόρο στην καθιέρωση της Πληροφορικής Παιδείας (και όχι των "ΤΠΕ") σε όλη την προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από την ηλικία των πέντε (5) ετών!
Αν αυτό δεν είναι σεισμός, τότε τι είναι; Και πώς θα απαντήσουν οι Πληροφορικοί της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα σε αυτή τη νέα πρόκληση όταν ήδη μας έχουν δείξει τις δυνατότητες των μαθητών τους;
Εξάλλου, η χώρα μας διαθέτει, συγκριτικά με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, ένα σημαντικό πλήθος ικανών καθηγητών Πληροφορικής με ανωτάτου επιπέδου σπουδές στο αντικείμενο. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι επιχειρήθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες να επιβληθεί το μοντέλων των "skills" με τρόπο αυταρχικό, σε στενή συνεργασία με ποικιλώνυμα κερδοσκοπικά κυκλώματα (σεμινάρια, πιστοποιήσεις κ.λ.π.). Ζήσαμε ως Πληροφορικοί μια μαύρη πολιτική που εντείνεται στις μέρες μας με τον ανοικτό πόλεμο από το Υπουργείο Παιδείας εναντίον των Πληροφορικών:
- Τεχνητές υπεραριθμίες με αλλαγή του συστήματος αναθέσεων από το 2008 στα Επαγγελματικά Λύκεια.
- Επιδείνωση των τεχνητών υπεραριθμιών με την εμμονή στις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις για τη μείωση των μαθημάτων Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο και την κατάργηση του εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής στην Γ΄ Λυκείου.
- Επίμονη άρνηση στο αυτονόητο αίτημα για ένταξη των υπηρετούντων Πληροφορικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε οργανικές θέσεις.
- Απειλές απολύσεων μέσω του μνημονιακού μέτρου της διαθεσιμότητας το καλοκαίρι του 2013.
- Συνέχιση της μνημονιακής πολιτικής των μηδενικών διορισμών εκπαιδευτικών, άρα και εκπαιδευτικών πληροφορικής.
Είμαστε όλοι, εντός και εκτός σχολείων, περήφανοι που οι Πληροφορικοί της Εκπαίδευσης κατάφεραν, με την όρεξη και τον ενθουσιασμό τους και μόνο, να φέρουν τη χώρα μας τέταρτη στην παγκόσμια κατάταξη στην ώρα του κώδικα. Ευελπιστούμε στην πρωτιά στην επικείμενη Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα. Δράσεις σαν κι αυτές είναι αναμφίβολα σημαντικότατες για την άρση της Πληροφορικής Άγνοιας των πολλών.
Το παιχνίδι, όμως, γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρον, όταν η άρση της άγνοιας δίνει τη θέση της στην οργανωμένη πρακτική δράση για να παραχθούν νέες εφαρμογές προς όφελος της Κοινωνίας. Αναφερόμαστε στη δράση Apps for Good η οποία εμφανίστηκε στη Γηραιά Αλβιώνα. Ναι, εκεί! Στην πάλαι ποτέ Μέκκα των ποικιλώνυμων "διπλωμάτων οδήγησης υπολογιστών" και τώρα, όπως δείχνουν τα πράγματα, πρωτοπόρο στην καθιέρωση της Πληροφορικής Παιδείας (και όχι των "ΤΠΕ") σε όλη την προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από την ηλικία των πέντε (5) ετών!
Αν αυτό δεν είναι σεισμός, τότε τι είναι; Και πώς θα απαντήσουν οι Πληροφορικοί της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα σε αυτή τη νέα πρόκληση όταν ήδη μας έχουν δείξει τις δυνατότητες των μαθητών τους;
1 σχόλιο:
Θαυμάσια τοποθέτηση περί Πληροφορικής Παιδείας. Υπάρχουν είναι αλήθεια μια σειρά από δράσεις πληροφορικής, και για να προσθέσουμε μια επιχειρηματική διάσταση, ξεπροβάλλουν μια σειρά από καινοτόμες επιχειρηματικές δράσεις πληροφορικής, που δικαιολογούν όχι μόνο τη χρήση του όρου ως μεμονωμένη Πληροφορική, αλλά και συναποτελούν επιχείρημα για την Πληροφορική παιδεία, στην εκπαίδευση, στις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά ακόμη ακόμη και στην πολιτική. Όταν το έργο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχει λήξει, χρησιμοποιώντας τις ίδιες τις τεχνικές της Πληροφορικής, τί θα έχει σειρά παρά ένα Υπουργείο Πληροφορικής; Το οποίο θα καθορίζει από τη μία μεριά τις συντηρήσεις όλοων των εφαρμογών και από την άλλη τις αξιόπιστες ανταλλαγές πληροφοριών μέσα και έξω από τη χώρα λαμβάνοντας υπ όψη μια λειτουργική κυβερνοάμυνα.
Δημοσίευση σχολίου