Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008

Η δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και οι προβληματισμοί των νέων

Το παρακάτω μήνυμα εστάλη στο Πολυτεχνείο Κρήτης από τον καθηγητή Ηλία Σταμπολιάδη την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008


Το προγραμματισμένο για σήμερα 9/12/2008 μάθημα “Μηχανική των Τεμαχιδίων” του 5ου εξαμήνου ΜΗΧΟΠ, δεν πραγματοποιήθηκε λόγω των γεγονότων και αντί αυτού οι φοιτητές συζήτησαν με το διδάσκοντα τα προβλήματα των τελευταίων ημερών όπως η δολοφονία του νεαρού Αλέξη, την αφορμή του γεγονότος για την έκφραση κάποιας διαμαρτυρίας, την οποία εκμεταλλεύτηκαν αναρχικά στοιχεία με άλλες σκοπιμότητες, και τέλος συζητήθηκαν και προβληματισμοί που αφορούν την κατάσταση στα πανεπιστήμια. Αν και μία τάξη θεωρείται μικρό δείγμα για την έκφραση συνολικών συμπερασμάτων, οι απόψεις όμως που εκφράστηκαν είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί. Τα κυριώτερα σημεία της συζήτησης και τα τυχόν συμπεράσματα παρουσιάζονται συνοπτικά κατωτέρω.

Ευχαριστώ πολύ τα παιδιά που συμμετείχαν στη συζήτηση και από τη μεριά μου, σαν ακαδημαϊκός δάσκαλος, θα κάνω ότι μπορώ για να πετύχουμε κάτι καλύτερο για όλους. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά καλή πρόοδο.

Ηλίας Σταμπολιάδης


Συμπεράσματα και διατυπώσεις απόψεων που εκφράστηκαν

  • Μεροληψία της αστυνομίας, αποδεικνύεται ικανότατη στη διαφύλαξη υψηλών προσώπων και ανίκανη να προστατεύσει τη ζωή και την περιουσία των απλών πολιτών.
  • Σκάνδαλα και διαφθορά των κρατούντων.
  • Έλλειψη δημοκρατίας, καθόσον οι κρατούντες και τα ΜΜΕ κάνουν ότι θέλουν.
  • Ο δικομματισμός συμβάλει στην έλλειψη Δημοκρατίας.
  • Η κατάσταση αυτή συντηρείται από τον ίδιο τον κόσμο, πολλοί είναι οι βολεμένοι.
  • Υπάρχει έλλειψη αξιοκρατίας και το σύστημα δουλεύει με τις διασυνδέσεις.
  • Η Εκκλησία δεν κάνει τίποτε για αυτά αντιθέτως προκαλεί με έλλειψη λιτότητας και σεμνότητας (παραδείγματα διαβίωσης επισκόπων και μοναχών Αγίου Όρους). Έχει νοοτροπία δεσποτισμού, οικονομικής και πολιτικής επιρροής ή και αντίθετα εξάρτησης με σκοπιμότητες (εκοσμίκευση).
  • Στο δημόσιο σχολείο (Γυμνάσιο, Λύκειο) υπάρχει αδιαφορία από την πλειονότητα των καθηγητών, οι οποίοι έχουν δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία. Ευτυχώς όχι όλοι και πάντα θυμούνται αυτούς που πραγματικά αγαπούν τα παιδιά.
  • Η κακή νοοτροπία που απέκτησαν στο δημόσιο σχολείο. Έμαθαν να τους ενδιαφέρει η επιτυχία στις πανελλήνιες παρά να μάθουν κάτι αξιόλογο.
  • Στο πανεπιστήμιο δεν τους δίδεται κανένα κίνητρο δραστηριοποίησης. Το μέλλον είναι αβέβαιο και δεν τους υποδεικνύεται ένας τρόπος εργασίας που να τους ενεργοποιεί. Το σύστημα δεν είναι οργανωμένο να τους δεχθεί και να τους αναδείξει.
  • Παραδέχονται ότι όταν αποφασίζουν για κάτι επικαλούνται την ελευθερία τους και την ηλικία τους για να αναλάβουν την ευθύνη των επιλογών τους αλλά όταν χάνουν κάτι λόγω κακών επιλογών επικαλούνται τα δικαιώματά τους για να διεκδικήσουν κάτι για το οποίο δεν κοπιάσανε αλλά το σύστημα τους δίνει το δικαίωμα να το διεκδικήσουν.
  • Τέλος αντιμετωπίζουν υπαρξιακά και ψυχολογικά προβλήματα από τον διασυρμό των θεσμών, τη χαλάρωση της οικογένειας, την ηθική διαφθορά, την κακή επιρροή των ΜΜΕ, την έλλειψη προτύπων και τη νοοτροπία του καταναλωτισμού.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ενδιαφέροντα links για την σημερινή κατάσταση
http://greekrider.blogspot.com/2008/12/185-silkair.html

http://greekrider.blogspot.com/2008/12/blog-post_14.html

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=949594

και τι μπορεί να κάνουμε

http://greekrider.blogspot.com/2008/12/blog-post_33.html

Γιάννης