Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008

Ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας για τις αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
Ανακοίνωση Τύπου, 14.10.2008

Για τις αναθέσεις Μαθημάτων

Το ΥΠΕΠΘ προσπαθεί και με την πρόσφατη εγκύκλιο για τις αναθέσεις και τις συνακόλουθες οδηγίες, να επιβάλλει δια του «διαίρει και βασίλευε», την πολυπόθητη υπηρεσιακή ειρήνη. Έτσι επιχειρεί να μεταφέρει την διαμάχη στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρά να επωμισθεί και να διαχειριστεί την όποια κριτική ή κρίση.
Και το κάνει τώρα που τόσοι και τόσοι εκπαιδευτικοί παραμένουν χωρίς αντικείμενο, υπεράριθμοι ή στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή με μειωμένο αριθμό αναθέσεων μαθημάτων. Και την όποια διένεξη που δημιουργεί το ΥΠΕΠΘ μεταξύ των εκπαιδευτικών για τις αναθέσεις πρέπει να την επιλύει ο διευθυντής, ο πλέον αρμόδιος, ο σύλλογος των εκπαιδευτικών ή μήπως τελικά οφείλει το ΥΠΕΠΘ να αναστείλει την εγκύκλιο;

Το ότι το ΥΠΕΠΘ προχώρησε σε εγκύκλιο για αναθέσεις των μαθημάτων (Αριθ. Πρωτ. 118842/Γ2 - 17-9-2008) είναι θετικό κατ’ αρχήν για την ΤΕ.Ε., αφού μέχρι τώρα το πεδίο ήταν ασαφές. Το ζήτημα όμως είναι πως και με τις νέες αναθέσεις δημιουργούνται προβλήματα σε πολλές ειδικότητες στα Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά και στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ.

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, τα βασικά χαρακτηριστικά της εγκυκλίου είναι:
α) Σε αρκετές περιπτώσεις δυναμιτίζει ακόμη περισσότερο την δυνατότητα απόκτησης ή διατήρησης οργανικών θέσεων στα σχολεία αφ’ ενός και αφ’ ετέρου δημιουργεί προβλήματα σε διορισμούς και μεταθέσεις.
β) Αναιρεί την πάγια αρχή, που ισχύει όλα τα χρόνια στην εκπαίδευση και την επιστημονική κοινότητα, ότι δηλαδή η κάθε ειδικότητα διδάσκει μαθήματα της επιστήμης που αντιστοιχεί στο βασικό τίτλο σπουδών που διαθέτει (περίπτωση πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20).
γ) Η έλλειψη γ΄ ανάθεσης για λειτουργικούς λόγους σε απομακρυσμένες περιοχές (εδώ π.χ. θα μπορούσε να μπει η ιστορία στις ξενόγλωσσες ειδικότητες στο Λύκειο) και η συγχώνευση με δίκαιες ή μη β΄ αναθέσεις δημιουργούν πεδίο στον κοινωνικό αυτοματισμό και στο διαιτητικό ρόλο της διοίκησης, με αποτέλεσμα να προκαλούνται διαμάχες μεταξύ συναδέλφων για τις ώρες κτλ, αντί να υπάρχει κοινή και σχεδιασμένη αντιμετώπιση του προβλήματος.
δ) Οι συνάδελφοι των ΤΕ δεν έχουν καμιά α΄ ανάθεση σε εργαστηριακά μαθήματα, ούτε καν μαζί με αντίστοιχες ειδικότητες ΠΕ.

Ειδικότερα:
α) Με βάση την υπάρχουσα κατάσταση στην ΤΕE, επιβάλλεται η ταυτόχρονη παρουσία σε αυτά ενός συναδέλφου ΠΕ και ενός συναδέλφου ΤΕ ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών. Με βάση αυτή τη συλλογιστική και σε συνδυασμό με το αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε συναδέλφου να θεμελιώνει δικαίωμα μετάθεσης, αλλά και διορισμού (βάση η Α΄ ανάθεση), είναι αδιανόητο να μην δίνεται Α΄ ανάθεση στα εργαστηριακά μαθήματα και στους συναδέλφους των κλάδων ΤΕ.
β) Δεν μπορεί το ίδιο ακριβώς μάθημα να έχει διαφορετικές αναθέσεις στα Γενικά Λύκεια από τα ΕΠΑΛ (τεχνικό σχέδιο), εκτός εάν από τα επιστημονικά κριτήρια ορισμού των αναθέσεων προηγούνται τα διοικητικά κριτήρια διαχείρισης και εξοικονόμησης προσωπικού, άποψη που ενισχύεται από το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο σχεδιαστικό μάθημα καταργείται η παρουσία δεύτερου εκπαιδευτικού.
γ) Προβλήματα υπάρχουν ακόμα και στις β΄ αναθέσεις. Είναι εμφανής η λογική εξοικονόμησης προσωπικού σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας όταν αφαιρούνται Β΄ αναθέσεις από συγκεκριμένες ειδικότητες (πχ στοιχεία ηλεκτρολογίας από τους μηχανολόγους) ενώ δίνονται σε άλλες ειδικότητες (πχ ηλεκτροτεχνία σε ηλεκτρονικούς). Η εμπειρία με τους ΠΕ04 δημιούργησε πολλά προβλήματα, ανεξάρτητα αν ευνόησε κάποιες ειδικότητες σε κάποιες περιοχές προσωρινά στις μεταθέσεις. Το γεγονός και μόνο ότι υφίστανται οι β΄ αναθέσεις αποδεικνύει ότι άλλος είναι ο βαθύτερος στόχος του διαχωρισμού.
δ) Η απόφαση με αριθ. πρωτ. 118842/Γ2/17-9-2008 με την οποία δίνονται στα ΕΠΑ.Λ. αναθέσεις για διδασκαλία ατόφιων μαθημάτων Πληροφορικής (Εφαρμογές Πληροφορικής Α τάξη ΕΠΑΛ) και σε εκπαιδευτικούς διαφόρων κλάδων, «με ελάχιστο προσόν πιστοποιημένες γνώσεις στην Πληροφορική»! υποβαθμίζει δραματικά και το μάθημα και κατά συνέπεια τους μαθητές αλλά και τους συναδέλφους της πληροφορικής.
Στην με αριθ. πρωτ. 119052/Γ2/17-9-2008 δε απόφαση ,προβλέπεται ότι σε όλα τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ., αν ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθούν είναι από δεκατρείς (13) και άνω, το μάθημα να διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς. Εξαιρούνται τα εργαστηριακά μαθήματα ΜΟΝΟ του τομέα της Πληροφορικής(!) όπου ο δεύτερος εκπαιδευτικός διατίθεται αν ο αριθμός των μαθητών είναι από δεκαεπτά (17) και άνω. Να σημειωθεί ότι δεν εξαιρούνται τα εργαστηριακά μαθήματα χρήσης Η/Υ των τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ που έχουν ανατεθεί σε άλλες ειδικότητες, ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται ταυτόχρονα από έναν συνάδελφο ειδικότητας και ένα συνάδελφο πληροφορικής ανεξαρτήτου αριθμού μαθητών.
ε) Ο χρόνος αποστολής της εγκυκλίου (17-09-08), όταν είχαν ήδη δοθεί τα μαθήματα στα σχολεία και η μεθόδευση που ακολουθήθηκε, χωρίς διάλογο για ένα χρονικό διάστημα, δημιουργούν την αίσθηση ότι κάτι βαθύτερο σχεδιάζεται.

Ζητάμε επιτακτικά την αναστολή της εφαρμογής για τη φετινή χρονιά και διάλογο όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος
Παν. Μπούρδαλας

Ο Γραμματέας
Παν. Γκόβας

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ

ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 ΚΑΙ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
ΤΗΛ.-FAX : 2610-278776
Ηλ. Διεύθυνση 2007:
aelmeahaias@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: