Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2008

Έγγραφο της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας για τις τελευταίες υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Πλατεία Διάκου 1 ΤΚ 35100 ΛΑΜΙΑ
Τηλ. 2231028897 - Fax 2231028807
Ιστοσελίδα: www.elmefth.gr
Email : elmelami@otenet.gr
elmefth@gmail.com


Λαμία 30 - 9 - 2008
Αρ. Πρωτ. 134
ΠΡΟΣ: ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΟΜΟΥ


Νομοθετούν με εγκυκλίους;

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν ανοίξει μέτωπο σε όλες τις βαθμίδες του χώρου της παιδείας. Με συνεχείς εγκυκλίους παρεμβαίνουν σε θέματα που περιγράφονται ακόμα και με δικούς της νόμους, καταστρατηγώντας τους. Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε μια πρωτόγνωρη επίθεση σε κατακτήσεις και θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα.

Η εγκύκλιος προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου («εγκύκλιος Νικολόπουλου») ακόμα και με την «διόρθωσή» της εισάγει από το παράθυρο την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών καθώς και την «τιμωρία» της κάθε διεκδίκησης (καθηγητών ή μαθητών) μέσω της λεγόμενης αναπλήρωσης.

Καθιστά τον Περιφερειακό Διευθυντή (διορισμένο από την εκάστοτε κυβέρνηση) κεντρικό ελεγκτή και της παραμικρής ενέργειας στα σχολεία και προωθεί την διάθεση των εκπαιδευτικών σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης κατά το δοκούν.

Με την εγκύκλιο για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) μετατρέπει την ωριαία αντιμισθία σε υπερωριακή απασχόληση (!!!), μείωση δηλαδή της αποζημίωσης στα 7,5 € αλλά και βάσει της «εγκυκλίου Νικολόπουλου» κάποιοι εκπαιδευτικοί θα πληρώνονται (έστω με 7,5 €) και κάποιοι θα συμπληρώνουν ωράριο εκτός ωραρίου λειτουργίας του σχολείου!
Με την εγκύκλιο για την επιμόρφωση των γονέων (goneis.gr) επιβάλλει στους καθηγητές πληροφορικής των γυμνασίων (αύξηση εξωδιδακτικής απασχόλησης - παράνομη συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων) να συλλέξουν στοιχεία για τους γονείς (!!!) των μαθητών παραδίδοντάς τα σε ιδιώτες που θα υλοποιήσουν και αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα, προσλαμβάνοντας ακόμα και τους ίδιους καθηγητές για τα «νόμιμα» ιδιαίτερα κατ’ οίκον. Σχολικές μονάδες αρωγοί των επιχειρηματικών συμφερόντων, ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας των σχολείων, νομιμοποίηση της κατ’ οίκον και επ’ αμοιβή διδασκαλίας, εκπαιδευτικοί προσανατολισμένοι στην δεύτερη απασχόληση αντί για αυξήσεις και αξιοπρεπείς μισθούς.

Με την εγκύκλιο για την μείωση του ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίου πληροφορικής των ΕΠΑΛ και ΣΕΚ αίρεται η αδικία στους καθηγητές πληροφορικής των ΕΠΑΛ - ΣΕΚ έναντι των αυτών των Γυμνασίων - Λυκείων και δημιουργείται νέα έναντι όλων των υπόλοιπων ειδικοτήτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αντί να ισχύσει, λοιπόν, σ’ όλους τους κλάδους η μείωση, τροποποιείται η εγκύκλιος και αφαιρεί αυτό το δικαίωμα μόνο από τους καθηγητές των ΣΕΚ και ταυτόχρονα αυξάνεται το όριο μαθητών στα εργαστήρια πληροφορικής (17 από 15) και στα σχεδιαστικά (1 καθηγητή για όσους μαθητές παρακολουθούν και όχι εργαστηριακό).

Και δεν φτάνει αυτό ενώ η επαγγελματική εκπαίδευση ταλανιζόταν δεκαετίες από την μη ύπαρξη αναθέσεων μαθημάτων, το ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και με διάφορες ισχυρές συντεχνίες, εκδίδει οδηγία με νέες αναθέσεις που έρχεται να επιβεβαιώσει τον αντεπιστημονικό, συντεχνιακό και διαποτισμένο με την λογική «διαίρει και βασίλευε» τρόπο που λειτουργεί. Το πτυχίο και η ειδικότητα παύει να είναι κριτήριο για την διδασκαλία των μαθημάτων αλλά είναι τα σεμινάρια, οι συντεχνιακές ομάδες και το περίσσευμα ή έλλειψη κάποιων ειδικοτήτων ενώ στην ειδικότητα ΤΕ01 σβήνει κάθε δικαίωμα υπηρεσιακής μεταβολής και νέων διορισμών. Ουσιαστικά επιδιώκει να μετατρέψει την οργή των καθηγητών για την κυρίαρχη πολιτική σε εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα σε κλάδους και ειδικότητες

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από το ΥΠΕΠΘ να αποσύρει τις αντιδραστικές αυτές εγκυκλίους.
ΚΑΛΟΥΜΕ την ΟΛΜΕ να συντονίσει την αντίσταση στην πλήρη αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

ΚΑΛΟΥΜΕ τους συναδέλφους να μην εφαρμόσουν τις εγκυκλίους που υπονομεύουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και δένουν την εκπαίδευση στο άρμα των αδηφάγων ιδιωτικών συμφερόντων.

Ο Πρόεδρος
Κωνσταντίνου Κώστας

Η Γ. Γραμματέας
Αλαμπάνου Ιωάννα

Η σελίδα του ιστοχώρου της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας που περιέχει το παραπάνω έγγραφο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: